پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150483
مرغ در اسفندماه ارزان مي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/11/25 08:52:15
نمایش : 1208
فعالان صنعت طيور کشور معتقدند قيمت مرغ که اين روزها سيري صعودي را طي مي‌کند، در اسفندماه ارزان مي‌شود.
در حالي‌ به گفته وزير جهادکشاورزي "قيمت مرغ گرم بيش از ۷۰ هزار ريال غيرمنطقي و اجحاف به مصرف کننده است" که طي هفته‌هاي اخير قيمت مرغ روندي صعودي را طي کرده و به بيش از هفت هزارتومان رسيده است.

افزايش قيمت اين کالاي اساسي در آستانه ايام عيد سبب ايجاد نگراني‌هايي در ميان مصرف‌کنندگان شده است اما توليدکنندگان و فعالان صنعت طيور کشور، اين امر را نگران کننده نمي‌دانند و معتقدند با توجه به ذخاير شرکت پشتيباني امور دام، اين امر قابل مديريت است، ضمن اينکه در اسفندماه با کاهش بهاي مرغ مواجه خواهيم شد.

همايون دارابي، مديرعامل اتحاديه سراسري مرغ‌داران گوشتي کشور در گفتگو با مهر با بيان اينکه ميانگين کشوري قيمت مرغ در مراکز خرده‌فروشي به ۷۱۰۰ تومان و در مراکز عمده‌فروشي به ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان رسيده است، گفت: بخشي از بازار کشور متاثر از جو رواني است، بدون توجه به آثار اين مساله، از نظر ما که توليد و ذخاير را در اختيار داريم و به لحاظ مسائل فني، قيمت‌ بايد در همين رنج فعلي باقي بماند، ضمن اينکه ذخاير مرغ‌مان آنقدر زياد است که اگر قيمت بخواهد از حد مطلوب تجاوز کند، بازار بلافاصله قابل مديريت است.

به گفته وي، ذخاير مرغ شرکت پشتيباني امور دام در حال حاضر بيش از ۱۵۰ هزار تن است.

در همين حال، مهدي يوسف‌خاني رئيس اتحاديه پرنده و ماهي استان تهران نيز معتقد است در اسفندماه همه چيز به روال عادي خود بازمي‌گردد، وي در اين زمينه به مهر گفت: در حال حاضر سن جوجه‌هايي که در مرغداري‌ها وجود دارند، کافي نيست و به همين دليل با افزايش قيمت مرغ در بازار مواجه هستيم. از ابتداي اسفند‌ ماه که جوجه‌ها به سن بازار مي‌رسند، قيمت مرغ نيز کاهش مي‌يابد.

علاوه بر اين، حسين شعباني مديرعامل اتحاديه مرغداران گوشتي استان البرز نيز در گفتگو با مهر اظهار داشت: طي چندماه اخير قيمت مرغ با کاهش زيادي همراه بود؛ به همين دليل وقفه‌اي در توليد ايجاد شد اما هم اکنون همه چيز خوب پيش مي‌رود و اوضاع مطلوب است.

وي ادامه داد: از دهم اسفندماه به بعد، توليد فراوان مي‌شود و قيمت‌ها کاهش مي‌يابد. کساني که جوجه‌ريزي انجام داده‌اند در حال حاضر گله‌هايشان ۳۶ الي ۳۷ روزه است، ۱۰ روز بعد شروع به بارگيري مي‌کنند و بازار روند عادي پيدا مي‌کند.

شعباني تصريح کرد: البته نبايد توقع داشت توليدکننده از جيب خود به مصرف کنندگان يارانه بدهد و قيمت منطقي مرغ زنده حداقل ۴۸۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html